کد خبر: ۸۴۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
تعداد بازدید: ۶۴۸
بازیکن سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن معتقد است در صورت نیمه‌کاره ماندن لیگ برتر، انتخاب قهرمان لیگ و سهمیه‌های آسیایی غیرحرفه‌ای بوده و حق سایر تیم‌ها را پایمال خواهد کرد.

اصفهان| رجب‌زاده: انتخاب قهرمان برای لیگ غیرحرفه‌ای است و هرج‌ و مرج می‌آوردبه گزارش خبرداغ، مهدی رجب‌زاده در گفت‌‌وگو با  تسنیم در اصفهان، درباره وضعیت مدت اخیر فوتبال ایران اظهار داشت: شرایط فعلی بسیار حساس است، افراد زیادی درباره ادامه و یا تعطیلی کامل لیگ اظهارنظر کرده‌اند اما مرجع اصلی در این مورد فیفا و AFC و نهایتاً فدراسیون فوتبال هستند و همه در این مدت منتظر بودند تا ببینند چه تصمیماتی در این خصوص گرفته خواهد شد. از یک‌ طرف سلامت جامعه، مردم و خصوصا بازیکنان و دست‌اندرکاران برگزاری بازی‌ها در میان است. شرایط فعلی غیرقابل پیش‌بینی است و اگر مقررات بهداشتی رعایت نشود، ممکن است فاجعه‌ای رخ دهد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر باشگاه‌های دنیا روی تیم‌های فوتبالشان سرمایه‌گذاری و هزینه زیادی انجام داده‌اند و به خاطر شرایط فعلی متضرر شده‌ و مشکلاتی برای باشگاه‌ها به وجود خواهد آمد. علاوه بر آن مردم دنیا هم در شرایط فعلی بی‌حوصله شده‌اند. فوتبال سرگرمی است که همه مردم جهان را سرگرم می‌کند و همه به این ورزش وابستگی پیدا کرده‌اند. در واقع شرایط فعلی به نحوی است که از یک سو با توجه به وخامت اوضاع، همه دوست ندارند بازی‌ها ادامه یابد و از سوی دیگر با توجه به مشکلاتی که تعطیلی کامل رقبت‌ها به وجود می‌آورد، به دنبال راهی برای برگزاری بازی‌ها هستند. نمی‌دانم قرار است چه اتفاقی رخ دهد اما فکر می‌کنم فیفا هر تصمیمی که در مورد سرنوشت لیگ‌ها اتخاذ کند، همه کشورهای عضو بر اساس آن پیش بروند. با این حال احتمال دارد کشورهایی که وضعیت بیماری کرونا در آنها وخیم است، رقابت‌ها را تعطیل کنند که البته با این تصمیم مشکلات دیگری برای آنها به وجود خواهد آمد. باید پذیرفت که شرایط فعلی، واقعا شرایط خاص و بحرانی است و برای تصمیم‌گیری درباره آن، باید همه جوانب اندیشیده و لحاظ شود. با این حال مطمئنا هر تصمیمی که گرفته شود برخی متضرر شده و به بعضی بخش‌ها آسیب خواهد رسید.

بازیکن سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن با بیان اینکه در صورت ادامه رقابت‌های لیگ برتر بازی‌ها باید بدون حضور تماشاگران برگزار شود، گفت: اگر قرار باشد بازی‌ها برگزار شود، قطعا بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و باید شرایطی را به وجود آورند که تیم‌ها، بازیکنان و همه عوامل برگزارکننده بازی‌ها به دور از مشکلات و ویروس کرونا باشند و بازی‌ها را در شرایط خاص و تحت پوشش تمام تدابیر بهداشتی برگزار کنند.

وی با اشاره به زمان‌بندی لازم برای آماده‌سازی تیم‌ها برای شروع مجدد مسابقات خاطرنشان کرد: تیم‌ها نه فقط در شرایط فعلی بلکه هر زمانی که لیگ تعطیل شده و مجددا آغاز به کار کند، به زمان کافی برای آماده‌سازی و بدنسازی نیاز دارند و این امر کاملاً طبیعی است. به نظر من فاصله‌ ناخواسته‌ای که بین بازی‌ها افتاده همه چیز را بهم ریخته است. از یک طرف زمان‌بندی بازی‌های بین‌المللی تغییر کرده و از طرف دیگر اگر ما لیگ را شروع کنیم، عملاً وارد فصل بعد خواهیم شد و قطعاً لیگ آینده نیز با تاخیر شروع شده و همه چیز بهم ریخته خواهد شد. به نظرم باید با طرح و کار کارشناسی دقیق برای این مسائل و مشکلات راه حل پیدا کنند. د ر شرایط فعلی قطعاً باشگاه‌ها با برخی مشکلات روبه‌رو هستند مثل همین ناآماده بودن بازیکنان و نیاز به بدنسازی مجدد تیم‌ها است، خیلی از بازیکنان ممکن است از نظر بدنی افت کرده و حتی ممکن است با اضافه وزن روبه‌رو باشند. چون به هر حال بازیکنان به هر میزانی در خانه تمرینات اختصاصی انجام دهند اما هیچ تمرینی جای تمرینات گروهی را نمی‌گیرد. این مسائل مشکلات گریبان‌گیر باشگاه‌ها است و خود من نیز واقعاً نمی‌فهمم با در نظر گرفتن تمام این مسائل چه اتفاقی قرار است رخ دهد. با این حال شرایط پیش آمده یک معضل جهانی بوده و فقط مختص به کشور ما و فوتبال ما نیست.

بیشتر بخوانید

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن: هنوز درباره مسائل مالی با بازیکنان صحبت نکرده‌ایم؛ ارسال مستندات پرونده شکاری به CAS

مدیرعامل ذوب‌آهن: بهترین مرجع برای تصمیم‌گیری درباره سرنوشت لیگ دستورالعمل فیفا است

جواهری: مخالف قاطع ادامه پیدا کردن لیگ هستیم/ بهتر است تیمی سقوط نکند و فصل آینده 18 تیمی باشد!

رجب‌زاده با بیان اینکه مخالف کاهش دستمزد بازیکنان است، تصریح کرد: به نظر من اینکه بخواهند دستمزد بازیکنان را کاهش دهند، کار اشتباهی است، حالا ممکن است بازیکنی بخواهد مثل ستاره‌های اروپایی به صورت خودجوش دستمزدش را کاهش دهد و این مورد جدا است. اگر بنا بر ادامه لیگ و برگزاری تمام بازی‌ها باشد، دلیلی برای کاهش قرارداد و دستمزد بازیکنان وجود ندارد، چون بازیکنان در طول بازی‌ها تحت پوشش قرارداد هستند و این قرارداد باید به هر صورت تمام شود و بازیکنان متعهد هستند کارشان را تا آخر به انجام برسانند و در نتیجه باید تمام دستمزدشان پرداخت شود. اما اگر بنا به خاتمه لیگ و نیمه‌کاره ماندن بازی‌ها باشد، در این صورت مشخصاٌ بازیکنان قادر نخواهند بود تمام تعهداتشان را به انجام برسانند.

وی افزود: در این حالت بازیکنان و باشگاه‌ها باید مذاکره و صحبت کنند و با یکدیگر کنار بیایند. کاهش دستمزدها در شرایط فعلی و به صورت فی‌البداهه و بدون آنکه بدانیم قرار است چه اتفاقی رخ دهد، کار اشتباهی است؛ به خصوص در فوتبال ما که برخلاف سایر کشورها پرداختی بازیکنان منظم و به‌موقع نیست. در سایر کشورها مباحث مالیاتی و بیمه بازیکنان به موقع انجام می‌شود، بازیکنان علاوه بر فوتبال از راه اسپانسرینگ درآمد دارند و بسیاری از بازیکنان با اسپانسرهای مختلف کار می‌کنند و درآمدهای مختلفی دارند. در فوتبال روز دنیا این موارد وجود دارند اما در کشور ما همچین مواردی را نمی‌بینیم و حتی در چند سال اخیر صداوسیما با باشگاه‌ها و فدراسیون بر سر پرداخت درآمدهای اسپانسری مشکل داشته‌ است. به نظر من فوتبال ما مشکلات و معضلاتی دارد که موجب می‌شود کاهش دستمزد بازیکنان کار اشتباهی باشد.

بازیکن سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن با تاکید بر اینکه در صورت خاتمه لیگ نباید تیمی به عنوان قهرمان مشخص شود، گفت: در ابتدا باید تاکید کنم که نظر من در این مساله چندان اهمیتی ندارد چون درباره برگزاری مسابقات لیگ کارشناس نیستم و فقط بر اساس چیزهایی که می‌بینم و مباحثی که صورت گرفته است نظر می‌دهم. از نظر من اینکه بخواهند در صورت نیمه‌کاره ماندن لیگ، قهرمان رقابت‌ها را مشخص کنند اشتباه است. چون همه‌ تیم‌هایی که به صدرنشین لیگ از نظر امتیازی نزدیک هستند، هزینه‌های زیادی انجام داده و برنامه‌ریزی و تلاش زیادی کرده‌اند تا در کورس باقی بمانند و برای قهرمانی می‌جنگند. تا پایان کامل فصل هنوز 9 هفته دیگر باقی است و این بازه زمانی چیزی نیست که بتوان بر اساس آن تیم قهرمان را مشخص کرد. ممکن است تیمی در شرایطی مثل لیورپول نسبت به سایر تیم‌ها با اختلاف زیادی در صدر جدول قرار بگیرد و شاید در چنین شرایطی بشود آن تیم را که حدود 15 یا 16 امتیاز نسبت به تیم دوم فاصله دارد، به عنوان قهرمان معرفی کرد و سایر تیم‌ها نیز هیچ اعتراضی نکنند. چون می‌بینند که شاید دسترسی به جایگاه آن تیم سخت باشد، اما جبران 10 امتیاز فاصله در 9 هفته باقی مانده دور از ذهن نخواهد بود.

وی افزود: در شرایط فعلی که تیم‌ها از فرم مسابقه خارج شده‌اند و این یک شانس برای سایر رقبا محسوب می‌شود تا فاصله امتیازی را کم کنند، لیگ نباید به پایان برسد. اختلاف امتیازی فعلی بین پرسپولیس و سایر رقبا غیرقابل دسترس و جبران نیست. اگر تیمی را به عنوان قهرمان اعلام کنند، تکلیف سایر تیم‌ها چه می‌شود؟ این مسئله در مورد سهمیه آسیایی نیز صدق می‌کند. اگر تیمی قهرمان لیگ شود، تیم‌های رده دوم و سوم به دنبال سهمیه خواهند بود و در این صورت در حق تیم‌هایی که فاصله امتیازی کمی با مدعیان کسب سهمیه دارند اجحاف می‌شود. گرفتن سهمیه آسیایی حق هر تیمی است که با پیروزی در بازی‌ها بتواند جایگاه لازم برای کسب سهمیه را به دست آورد. به نظر من انتخاب قهرمان لیگ غیرحرفه‌ای است و منجر به هرج‌ و مرج خواهد شد. اگر فیفا و AFC صراحتاً نظر بر ادامه لیگ داشته باشند، برگزاری بازی‌ها تحت شرایط بهداشتی ویژه و کنترل مسئولان و بدون حضور تماشاگران، اتفاق بهتری برای فوتبال ما است. البته با شرایط حاکم فکر می‌کنم فعلا با ویروس کرونا مشکل خواهیم داشت و بعید می‌دانم که ویروس کرونا طی یکی دو ماه آینده برطرف شود و همچنان با گرفتاری‌های این ویروس دست‌ و پنجه نرم خواهیم کرد تا شاید واکسن آن ساخته شود، چون در هیچ جای دنیا این ویروس به طور کامل رفع نشده و در مواردی حتی دوباره شیوع پیدا کرده است.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: